loading...
خبرناز
sahim6 بازدید : 237 پنجشنبه 07 دی 1402 نظرات (0)


قبل از اینکه جاروبرقی خود را دور بیندازید و پول زیادی را برای جاروبرقی جدید خرج کنید، این پنج نکته عیب یابی را امتحان کنید.

مهمترین ویژگی جاروبرقی قدرت مکش آن است، جاروبرقی دیگر ابزار مفیدی نیست. درست است که جاروبرقی نسبت به سایر لوازم خانگی ارزانتر است، اما چرا باید دستگاهی را عوض کنیم که بتواند تعدادی از کارها را به خوبی انجام دهد؟ تا انتهای این مقاله با مجله نمایندگی بوش همراه باشید.


اگر جاروبرقی شما کار می کند اما مکش لازم را ندارد، به جای درستی آمده اید. در مقاله ای دیگر، 5 دلیل که باعث می شود جاروبرقی قدرت مکش خود را از دست بدهد را بررسی می کنم و راه حل هایی را پیشنهاد می کنم که خودتان می توانید انجام دهید.

دلیل شماره 1: تنظیمات نادرست است

دلیل اصلی اینکه جاروبرقی کثیفی را از روی زمین جمع نمی کند این است که تنظیم جاروبرقی برای نوع کفی که جاروبرقی می کنید مناسب نیست. این بدان معنی است که ارتفاع دسته جاروبرقی برای نوع کف بسیار زیاد است جاروبرقی ها دارای اهرم یا درجه ای هستند که می توان از آن برای بلند کردن یا پایین آوردن استفاده کرد. می تواند عددی یا متنی باشد برای کف‌های سرامیکی، کف‌های چوبی و کف‌های واقعاً سخت، باید از حداکثر توان استفاده کنید زیرا در این حالت جاروبرقی به زمین می چسبد و با حداکثر نیرو زباله ها را جمع می کند و برای فرش باید از تنظیمات زیر استفاده کنید هنگامی که جاروبرقی به درستی کار نمی کند، ابتدا تنظیمات را تغییر دهید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

دلیل 2: کیف پر است

اگر هنوز مکش وجود ندارد، نکته دوم این است که بررسی کنید که کیسه گرد و غبار پر است. خوشبختانه، تشخیص اینکه آیا این دلیل خرابی ماشین لباسشویی شماست یا خیر، آسان است. در کیف خالی علامتی وجود دارد که نوع بسته بندی را نشان می دهد و در کیف پول می توانید کیف پول را باز کرده و چک کنید. در برخی از ماشین های لباسشویی، وقتی کیسه پر است، ماشین لباسشویی صدایی (مثل سوت) تولید می کند که نشان می دهد کیسه باید خالی شود. بدیهی است که کیسه قدرت جاروبرقی را کاهش می دهد، بنابراین اگر از کیسه های کاغذی یکبار مصرف استفاده می کنید، کیسه را رها کنید یا آن را تعویض کنید. برای تعمیر جاروبرقی به نمایندگی تعمیر جاروبرقی بوش مراجعه نمایید.


نکته مهم: هنگام قرار دادن کیسه زباله در محفظه، مطمئن شوید که انتهای باز کیسه را در جهت صحیح قرار داده اید، در غیر این صورت ممکن است شلنگ به طور کامل در کیسه زباله قرار نگیرد. این مورد مخصوصا در کیسه زباله کاغذی یکبار مصرف باید بیشتر دقت شود.

علت 3: لوله سوپ مسدود شده است

اگر تخلیه کامل کیسه مشکل را حل نکرد، زباله ها مانع از باز شدن کیسه می شوند. وقتی کیسه را برداشتید، به لوله نگاه کنید، ممکن است موها فشرده شده باشند. اگر چنین است، از موچین یا قیچی برای برداشتن مو یا اشیاء دیگر استفاده کنید. در غیر این صورت، می توانید شلنگ را از پاک کننده جدا کرده و وسایل گیر کرده را راحت تر جدا کنید.

اگر متوجه شدید که انسداد در وسط لوله است و نمی توانید با دست یا قیچی به آن برسید. لوله شلنگ را از قسمت های دیگر جدا کنید. دو کار وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از شر آن انجام دهید. ابتدا انتهای بسته لوله شلنگ را بگیرید و سریع لوله شلنگ را بچرخانید تا زباله ها به انتهای دیگر بروند سپس زباله ها را بردارید. از طرف دیگر، لوله را با دقت وارد کنید یا با لوله بچسبانید و زباله ها را بیرون بکشید. این کار را جلوی جعبه زباله انجام دهید.

دلیل شماره 4: جاروبرقی ها مهر و موم نشده اند

اگر جاروبرقی کامل نیست و شلنگ وصل نیست دلیل بعدی کار نکردن جاروبرقی آب بندی نبودن آن است. همانطور که از نام انگلیسی جاروبرقی پیداست دستگاهی است که با ایجاد جاروبرقی خاک و گرد و غبار را از روی زمین می مکد. اگر هوا از جایی وارد دستگاه شود، زباله ها به داخل کیسه مکیده نمی شوند. اگرچه ممکن است این یک مشکل تخصصی به نظر برسد، دلیل اصلی این اتفاق در واقع تقصیر ماست.

اولین جایی که باید بررسی شود اتصال شلنگ به خانه تمیز است. درست سفتش نکردی اگر هوا از این نقطه وارد پاک کننده شود، پاک کننده تمیز کننده به کف نمی رسد. در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا انتهای شلنگ سفت شود. حالا به قسمت کیف نگاه کنید. کیسه ها جای خاصی دارند، اگر آنها را در آنجا قرار ندهید، محتویات در واقع وارد اتاق تمیز می شود که می تواند به موتور تمیز آسیب برساند.

حالا شلنگ را چک کنید تا از پاره نشدن آن مطمئن شوید. در این صورت نیاز به تعویض شیلنگ است.

دلیل 5: سر وکیوم مسدود شده است

اگر چهار دلیل قبلی را بررسی کنید و در صورت لزوم رفع کنید، حالا دومین دلیل عدم مکش جاروبرقی مسدود شدن پارو جارو است. بیشتر موها و پرزهای فرش به جارو و برس های آن می چسبد. برای تمیز کردن این ناحیه از قیچی یا یک جسم تیز و یک برس سفت استفاده کنید. حال بررسی کنید که آیا جاروبرقی به درستی کار می کند یا خیر.

حال اگر جاروبرقی شما هنوز به درستی کار نمی کند، باید با یک تعمیرکار تماس بگیرید. تعمیر جاروبرقی معمولاً گران نیست، اما در صورت وجود مشکلاتی در موتور مانند سوختگی موتور، بهتر است یک جاروبرقی جدید خریداری کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 69
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 415
  • بازدید ماه : 240
  • بازدید سال : 13,684
  • بازدید کلی : 34,897