loading...
خبرناز
sahim6 بازدید : 496 دوشنبه 19 تیر 1402 نظرات (0)


یکی از تفریحات ما صرف غذا در بیرون از خانه است. به گزارش درآمد، بسیاری از خانواده ها به رستوران های گران قیمت و ارزان می روند و ساعتی را در کنار عزیزان خود می گذرانند. ندانستید که برای انتخاب رستوران باید به چیزهای دیگری غیر از غذاهای خوشمزه توجه کرد. در این مقاله در مورد ویژگی های یک رستوران خوب صحبت می کنیم.

از ویژگی های یک رستوران خوب چه می دانید؟

تعطیلات زمان بسیار خوبی برای سفر و رهایی از خستگی چند ماهه کار و تلاش است. اما یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد در سفر با آن مواجه می شوند، انتخاب یک رستوران خوب و سالم است، رستورانی که نه تنها می توانند از غذا لذت ببرند، بلکه نگران سلامتی خود نیز نباشند. یک رستوران خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک رستوران خوب چه چیزی باید باشد؟

متاسفانه در بیشتر نقاط دنیا با وجود رستوران های زیاد تعداد رستوران هایی که از هر نظر خوب و عالی هستند بسیار کم است. به آنها اشاره شده است:

1- ارائه مواد غذایی با کیفیت

وقتی افراد وارد رستوران می شوند، انتظار دارند از غذای خود لذت ببرند در حالی که سلامتی خود را به خطر نمی اندازند. رستوران های خوب در این زمینه نهایت دقت را به خرج می دهند و غذای باکیفیتی را در اختیار مردم قرار می دهند.

این رستوران ها بالاترین استانداردهای غذایی را در نظر می گیرند. علاوه بر این، آنها همیشه این استانداردها را اعمال می کنند و هر بار که وارد آن رستوران شوید، غذای باکیفیتی را تجربه خواهید کرد.

موارد زیادی وجود دارد که به شما در تعیین یک رژیم غذایی سالم کمک می کند. این شامل ظاهر غذا (اندازه، شکل، رنگ)، بافت، طعم و بو است. اگر غذا بماند تازگی خود را از دست می دهد و بی مزه می شود.

همچنین رستوران هایی که همیشه غذای باکیفیتی برای مشتریان خود سرو می کنند معروف و پرطرفدار هستند. در هر شهر یا جامعه ای که وارد شوید، می توانید از مردم محلی رستوران های خوب بخواهید.

2- نظافت سفره خانه

تمیزی رستوران بسیار مهم است. هیچ‌کس نمی‌خواهد در مکان‌های غیربهداشتی غذا بخورد، خطر بیماری، به‌ویژه مسمومیت غذایی را در پی دارد، و با مریض شدن، لذت روزهای خوب سفر را از دست می‌دهد.

وقتی وارد رستوران می شوید، می توانید حدس بزنید که این رستوران چقدر به تمیزی اهمیت می دهد. در رستوران های غیربهداشتی، حتی غذاهای خوشمزه نیز ارزشی نخواهد داشت، زیرا مردم بیمار می شوند و مسموم می شوند.

قبل از سفارش غذا می توانید از آشپزخانه رستوران دیدن کنید. همچنین با مراجعه به سرویس بهداشتی یک رستوران می توانید متوجه شوید که آن رستوران چقدر به بهداشت اهمیت می دهد.

مثلا رستوران های غیربهداشتی به نظافت توالت ها توجه کافی ندارند. در عین حال، رستوران های باکیفیت که به تمام موارد بهداشتی ضروری توجه می کنند، گواهینامه و به عنوان رستوران خوب به بازار عرضه می شوند.

این رستوران ها گواهینامه های کیفیت خود را به مشتریان نشان می دهند. با دیدن این گواهی می توانید از تمیزی و بهداشت رستوران مطمئن شوید.

3-فضای رستوران

رستوران های خوبی که می خواهند تاثیر خوبی روی مشتریان خود بگذارند و فضای رستوران را خوب و زیبا کنند. این رستوران ها معمولا از تزئینات زیبایی بهره می برند. در واقع، این راهی است که بسیاری از مردم تشویق می شوند تا به آنجا بروند.

صرف غذا در محیطی زیبا می تواند لحظات خوشی را به ارمغان بیاورد و خاطره خوبی از سفر به جا بگذارد.محیط این رستوران ها معمولا با صندلی های راحت، موسیقی خاموش و نورپردازی منحصر به فرد و زیبا می شود.

رستوران برای 4 کارمند

کارمندان رستوران های باکیفیت معمولا با مشتریان خوش برخورد هستند و در کار خود سریع هستند. آنها همیشه میز مشتریان قبلی را تمیز می کنند و هرگز اجازه نمی دهند مشتریان جدید پشت میزهای کثیف بنشینند.

در عین حال ظاهر و پوشششان خوب است و اثری از فساد در آنها نیست. نمی توان به غذای رستوران هایی که کارمندان آن ها شناخته شده، منظم و حرفه ای نیستند اعتماد کرد. همچنین کارکنان رستوران باید کارت سلامت داشته باشند و مشتریان حق دارند این موضوع را بررسی کنند.

5- لیست غذای رستوران و انتخاب مناسب غذا

معمولا منوی رستوران های خوب شامل غذاهای سالم و خوش طعم است. آنها علاوه بر غذاهای معمولی و روزمره که بسیاری از افراد برای آنها تهیه می کنند، غذاهای سالم و رژیمی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

غذاهای پخته کوچک در این رستوران ها سرو می شود. افرادی که به این رستوران‌ها می‌روند، مخصوصاً کسانی که در سفر هستند، می‌توانند غذاهای متنوعی را سفارش دهند که برایشان مفید است، به نکات بالا گوش دهند، رستوران‌های خوب را شناسایی کنند و از خطر بیماری و مسمومیت غذایی جلوگیری کنند.

6- قیمت غذای رستوران

بعضی ها فکر می کنند وقتی قیمت غذا بالاست، پس غذا خوب است. علاوه بر این، امکانات و تمیزی رستوران لوکس قطعا بهتر از رستوران های دیگر است، اما این درست نیست، کیفیت رستوران را با قیمت آن نمی توان فهمید.

توجه به نکات دیگر رستوران های خوب خالی از لطف نیست. از طرف دیگر، اگر رستوران برای غذای معمولی گران قیمت بسیار پایینی می پردازد، باید کیفیت مواد مورد استفاده برای تهیه آن غذا را زیر سوال ببرید.

بررسی آشپزخانه و بررسی یخچال های این گونه رستوران ها، البته برای اطمینان از عدم ارائه غذای سالم در این گونه رستوران ها ضروری است. اگر به دنبال یک سفر خوشایند هستید، هنگام غذا خوردن بسیار مراقب باشید و با کمی تحقیق در مورد آنها بهترین رستوران را انتخاب کنید.

البته رستوران های خوب را می توان از طریق وب سایت ها و نقدهایی که مردم در سایت می گذارند شناسایی کرد. قبل از سفر، تمام رستوران های مقصد خود را به صورت آنلاین جستجو کنید و بهترین را انتخاب کنید.

5 ویژگی دیگر یک رستوران خوب

آشپزخانه بصری

بهتر است رستورانی را انتخاب کنید که آشپزخانه و سرویس غذا در آن نمایان باشد و مشتری بتواند تمام کارهایی که در تهیه غذا انجام می شود را ببیند، زیرا در این صورت کارکنان رستوران و - قوانین بهداشتی، آشپزی را رعایت می کنند. و خدمت کردن استانداردهای حرفه ای ارائه بیشتر دقت کن.

کارکنان مودب و با ملاحظه هستند

رفتار مناسب کارکنان و مسئولیت پذیری آنها در قبال مشتریان از ویژگی های یک رستوران خوب است. آنها باید مودبانه و محترمانه به سوالات مشتریان پاسخ دهند و به شکایات احتمالی آنها رسیدگی کنند. رعایت این نکات اساسی ترین نکته در رابطه با مشتری مداری در رستوران ها است.

حضور مدیر رستوران در کنار مشتری.

حضور مدیر رستوران در محلی که مشتریان در حال صرف غذا هستند و پرسیدن اینکه آیا از کیفیت و کمیت غذا راضی هستند یا خیر، نشانه این است که رستوران به مشتریان خود اهمیت می دهد و همواره در تلاش برای بهبود است. وجود فرم های بازخورد نیز می تواند نشانه ای از همان اهمیتی باشد که به مشتری داده می شود.

میزهای شیشه ای بگیرید

از آنجایی که سطوح پلاستیکی کثیفی را جذب می کنند، رستوران باید میزهای شیشه ای داشته باشد که به راحتی تمیز شوند. ضمناً حبوبات نباید برای سرو نوشیدنی استفاده شود، بلکه باید با جاروبرقی و با همان بطری و نی سرو شود زیرا استفاده از لیوان و نی احتمال آلودگی را افزایش می دهد.

به اندازه کافی سبک و نه زیاد

نور کافی و شلوغ نبودن از دیگر ویژگی های یک رستوران خوب است. که مدیران باید به این مسائل توجه کنند

توجه

وقتی به سفر می روید و مجبور می شوید در رستوران غذا بخورید، بهتر است غذاهای سالم و غیر سیر کننده داشته باشید که پذیرایی، کم چرب و گیاهی باشد. همچنین در کنار این غذاها، غذاهایی بخورید که سیستم ایمنی بدن شما را در بهترین حالت نگه می دارد، مانند میوه های خشک، کراکرهای نمکی و آجیل از میان وعده های خوبی هستند. در سفر می توانید از آن استفاده کنید. همچنین یک وعده غذایی کم حجم انتخاب کنید و مشکل پرخوری نداشته باشید.

ادامه مقاله: https://payju.ir/content/لیست-رستوران-های-شیراز 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 182
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 13,451
  • بازدید کلی : 34,664